Informace o zásadách vracení zboží
Zásady vrácení zboží
Na Lorisparfemy.cz respektujeme práva spotřebitelů a řídíme se platnou českou legislativou (zejména občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele). Níže naleznete přehled podmínek pro vrácení zboží zakoupeného v našem e-shopu, včetně výjimek týkajících se parfémů a kosmetiky, a postup, jak při vrácení zboží postupovat. V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat – veškeré potřebné kontaktní údaje uvádíme na konci této stránky.
Podmínky pro vrácení zboží
-
Odstoupení do 14 dnů: Jako spotřebitel máte právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží, a to bez udání důvodu. Tato zákonná lhůta slouží k tomu, abyste si mohli zboží v klidu domova prohlédnout stejně, jako byste tak učinili v kamenném obchodě.
-
Nepoužité a nepoškozené zboží: Vrácené zboží musí být nepoužité a nepoškozené, aby mohlo být uvedeno zpět do prodeje. Zboží by mělo být ve stavu, v jakém jste jej obdrželi. To znamená bez známek užívání, čisté a kompletní (včetně veškerého příslušenství, dárků k nákupu a dokumentace, pokud byly součástí balení).
-
Původní obal: Parfémy a kosmetika musí být vráceny v původním, neporušeném obalu. Obal (například ochranná fólie nebo pečeť) nesmí být rozbalen či jinak porušen. Neporušený originální obal je důkazem, že zboží nebylo používáno. Pokud je obal otevřen nebo poškozen, z hygienických a zdravotních důvodů není možné zboží vrátit (viz níže).
Upozornění: Podle zákona odpovídá zákazník za případné snížení hodnoty vráceného zboží v důsledku nakládání s ním jiným způsobem, než je nutné k seznámení se s povahou a funkcemi zboží. Proto prosím zacházejte s produkty opatrně, zejména v případě parfémů a kosmetiky je neotvírejte, pokud si nejste jisti, že si je ponecháte.
Zboží, které nelze vrátit
Ve výjimečných případech stanoví právní předpisy, že spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy a zboží nelze vrátit. Pro náš sortiment parfémů a kosmetiky je klíčová následující výjimka:
-
Otevřené parfémy a kosmetika: Z hygienických důvodů není možné vrátit parfémy, toaletní vody, kosmetické přípravky a další zboží osobní péče, pokud byl porušen jejich hygienický obal. Jedná se o zboží dodávané v uzavřeném (zapečetěném) obalu, které nelze pro ochranu zdraví znovu uvést do prodeje poté, co byl obal otevřen. Tato výjimka vychází z § 1837 písm. g) občanského zákoníku.
Příklady: Rozbalené parfémy, vůně s odstraněnou celofánovou fólií, otevřené krémy, séra, make-up či rtěnky s porušenou pečetí apod. Takové produkty nám prosím nezasílejte zpět, protože nebudou z hygienických důvodů přijaty k vrácení.
Postup pro vrácení zboží
Pokud splňujete výše uvedené podmínky pro vrácení (tj. jste v 14denní lhůtě a zboží je nepoužité v neporušeném obalu), postupujte následovně:
-
Kontaktujte nás (Odstoupení od smlouvy): Dejte nám písemně vědět, že odstupujete od kupní smlouvy. Ideální je zaslat e-mail s prohlášením o odstoupení od smlouvy na naši adresu (viz kontakty níže). Uveďte číslo objednávky pro rychlejší identifikaci případu. Můžete také využít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který naleznete na našich stránkách – jeho použití ale není povinné. Důležité je, aby bylo oznámení o odstoupení odesláno nejpozději 14. den od převzetí zboží.
-
Zabalte pečlivě vracené zboží: Připravte zboží k odeslání zpět. Zabalte výrobek a následně do vhodné přepravní krabice či obálky tak, aby během přepravy nedošlo k jeho poškození. Do balíčku průvodní dopis s vašimi kontaktními údaji a číslem objednávky, abychom mohli zásilku při přijetí správně přiřadit.
-
Odešlete zboží na naši adresu: Vracené zboží nám zašlete nejpozději do 14 dnů od data odstoupení od smlouvy (tj. od odeslání e-mailu či dopisu s odstoupením). Adresa pro vrácení zboží je uvedena níže v kontaktních údajích. Zásilku nezasílejte na dobírku – takovou zásilku nemůžeme převzít. Doporučujeme zvolit doporučený balík nebo podobnou službu, abyste měli doklad o odeslání. Náklady na vrácení zboží (poštovné) nese dle zákona kupující, pokud prodávající neuvede jinak (standardně je tedy hradíte vy).
-
Potvrzení a vrácení peněz: Jakmile obdržíme vaše oznámení o odstoupení a vrácené zboží (nebo prokážete, že jste zboží odeslali), potvrdíme vám přijetí a zahájíme proces vrácení peněz. Peníze vám vrátíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Platbu obvykle zasíláme stejným způsobem, jakým byla uhrazena původní objednávka (pokud se nedomluvíme na jiném způsobu). Vrácena vám bude kupní cena zboží včetně případného základního poštovného, které jste uhradili při nákupu. Upozorňujeme však, že můžeme pozdržet vrácení peněz, dokud neobdržíme vrácené zboží nebo dokud neprokážete, že jste jej odeslali zpět, dle toho, co nastane dříve (toto opatření vyplývá ze zákona). V praxi tedy obvykle vracíme platbu po fyzickém převzetí a kontrole vráceného zboží.
Shrnutí: Pro úspěšné vrácení zboží je nutné dodržet lhůtu 14 dnů, vracet pouze nepoužívané a nerozbalené produkty a postupovat podle pokynů výše. Pokud bychom obdrželi zboží, které nesplňuje podmínky pro vrácení (např. bylo použitě nebo má porušený hygienický obal u kosmetiky), nemůžeme bohužel odstoupení od smlouvy akceptovat. V takovém případě vás budeme kontaktovat a domluvíme se na dalším postupu (typicky na zaslání zboží zpět na vaši adresu).
Kontaktní informace pro vrácení zboží
Pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy a zaslání vraceného zboží využijte prosím následující kontaktní údaje:
-
Adresa pro vrácení zboží:
Loris Parfémy -
Jan Steiner
Ulice a č.p.: Josefy Faimonové 8
Město a PSČ: Brno 628 00 -
E-mail: info@lorisparfemy.cz (pro zaslání oznámení o odstoupení od smlouvy a případnou komunikaci ohledně vrácení)
-
Telefon: +420 603500988 (v pracovních dnech 9:00–15:00 pro dotazy k vrácení zboží)
Rádi vám pomůžeme s jakýmikoli dotazy ohledně vracení zboží či odstoupení od smlouvy. Jsme tu pro vás a věříme, že díky výše uvedeným pravidlům bude proces vrácení zboží jasný a bezproblémový. Děkujeme vám za důvěru a přejeme příjemný nákup v našem e-shopu!